Medarbejder-trivsel

  • Glade og effektive medarbejdere
  • Undgå beskostelige sygemeldinger
  • Forebyg opsigelser…
Sanne Holst portrætbillede

Et unikt koncept for virksomheder

Jeg arbejder som coach og terapeut og har et unikt koncept til små og mellemstore virksomheder.

Det unikke ligger i, at jeg arbejder som en kendt tryghedsperson med nem tilgængelighed, for medarbejdere og ledere.

Dette gør det trygt og ufarligt at komme til mig.

Der skal ingen henvisning til, for at få coaching eller terapi.

Det vil sige, at de medarbejdere som ikke går til lederen, når der er problemer også kan få hjælp.

Jeg tilbyder hjælp til store og små problemer, både arbejdsmæssigt eller på hjemmefronten.

Jeg tager imod henvendelser fra både medarbejdere og ledere.
På denne måde, vil man kunne tage mange problemer i opstarten, så de ikke udvikler sig til stress, sygemeldinger og eventuelle opsigelser. 

Hvordan foregår det?

Måden jeg arbejder på, er at jeg har min faste gang i virksomheden.

Jeg kan holde kaffemøder, komme med oplæg om forskellige emner (ex: konflikthåndtering, hvordan undgår vi stress mm.) Dette aftales individuelt efter virksomhedens behov.

Derudover kan jeg holde individuelle trivselssamtaler og terapisamtaler, hvor dette er nødvendigt.
For nogen vil det være for grænseoverskridende at komme til mig på selve arbejdspladsen.
Her vil der så være mulighed for, at komme til mig, i min private klinik eller få online samtaler.

Ved opstart aftales hvor mange timer eller dage jeg skal komme i virksomheden. Herefter skal der planlægges ” Lær hinanden at kende hinanden møder”

Jeg har brug for at have adgang til et kontor eller et lille mødelokale, når jeg er i virksomheden.

Vi aftaler også, hvor mange timer jeg har til henvendelser, når jeg ikke er til stede i virksomheden.

Jeg videregiver ikke nogen oplysninger, medmindre jeg bliver bedt om det, fra medarbejderen.
Dette gælder dog ikke, hvis jeg får kendskab til ulovligheder eller i tilfælde hvor jeg har indberetningspligt.

Nye opgaver eller omstrukturering.

Dette er svært for de mange mennesker med nye opgaver eller omstruktureringer på arbejdet. Vi er vanemennesker og de færreste bryder sig om forandringer.
Her er det vigtig at medarbejderne føler sig hørt, samt bliver inddraget, hvor det er muligt.
Der kan eventuelt laves særaftaler med nogle medarbejdere, som har brug for lidt mere tid og hjælp til at
finde sig til rette med de nye forhold.

Udfordringer på hjemmefronten

Problemer som ikke har noget med arbejdet at gøre, men som har betydning for arbejdsevnen.
Det kan være problemer i parforholdet, skilsmisse, syge børn/pårørende.
Her er det godt at få afdækket om der er brug for nedsat arbejdstid, orlov eller andet, så det bliver
overskueligt, at der også er et arbejde der skal passes.
Her tilbyder jeg samtaler eller terapi.

Mine kompetencer

Min baggrund er 30 år i sundhedsvæsenet i Danmark og Grønland. Jeg har altid haft mit fokus på, hvordan jeg motiverer mennesker til forandring og hvordan jeg kan hjælpe mennesker til bedre mental trivsel.
Jeg er uddannet jordemoder i 1996 og arbejdede som dette i 15 år. I denne periode fik jeg en coachuddannelse.

Herefter har jeg arbejdet 13 år i lægepraksis, hvor jeg fik min uddannelse i Meta kognitiv terapi og blev Mindfulness instruktør.
Min seneste ansættelse var i psykiatrien, hvorfra jeg har konflikthåndteringskurser, samt fået et øget kendskab til mennesker med ADHD,ADD og autisme diagnoser.

Jeg startede med selvstændig 1. sep. 2023.

Jeg har private kunder, som kommer til individuel terapi mod angst og stress.
I virksomheder arbejder jeg med ovenstående koncept.

     

    Tag det næste skridt